ZUS uruchamia e-wizyty
Żeby porozmawiać z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych twarzą w twarz, nie trzeba już wychodzić z domu. Instytucja uruchamia wideorozmowy. Mieszkańcy województwa lubelskiego będą mogli umawiać się na e-wizyty w ZUS od 29 października.
– Dbamy o bezpieczeństwo i czas naszych klientów, dlatego wprowadzamy kolejne udogodnienie,dzięki któremu można odwiedzić nas online – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. Żeby odwiedzić Zakład przez internet, wystarczy urządzenie z kamerą i mikrofonem: komputer, telefon lub tablet. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę e-wizyty. Podczas wideorozmowy eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek. Na
wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze między 9.00 a 14.30. Rozmowy trwają do 20 minut.
E-wizyty ruszyły 19 października w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. Mieszkańcy województwa lubelskiego będą mogli z nich korzystać od 29 października. – W listopadzie usługa będzie dostępna we wszystkich naszych oddziałach. Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę, należy wejść na stronę www.zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać
również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń – wyjaśnia szefowa ZUS.
Dzień przed spotkaniem klient otrzyma SMS z przypomnieniem o e-wizycie. A na godzinę przed wideorozmową dostanie mail z linkiem. Ten link należy otworzyć w godzinę umówionej e-wizyty, żeby połączyć się z pracownikiem ZUS.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w swojej indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości i pokazać go do kamery podczas e-wizyty. W wideorozmowie może wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny klienta – na etapie rezerwacji wizyty należy zaznaczyć taką potrzebę. Osoba, która ma pełnomocnictwo zarejestrowane w ZUS, może rozmawiać z urzędnikiem w imieniu klienta wskazanego w tym upoważnieniu. Więcej informacji na www.zus.pl/e-wizyta Małgorzata Korba rzecznik ZUS w województwie lubelskim.
VIDEO komunikatu
https://drive.google.com/file/d/1UkCFh4psMKfsfgqdLv1i4lfYh6i6jJOO/view