300 pojazdów na zlocie klasyków pod Roztoczańskim Muzeum PRL w Zamościu!

To był fantastyczny zlot! Piękne samochody, tłumy oglądających, wiele atrakcji i słoneczna pogoda!

27 sierpnia Roztoczańskie Muzeum PRL w Zamościu zorganizowało kolejny zlot pojazdów zabytkowych (jest to cykliczna impreza odbywająca się co roku w sierpniu). Tego dnia można było oglądać pojazdy wyprodukowane w latach 1944-1992. Wyjątkiem z racji swojego święta (kultowy Fiat 126p obchodzi w tym roku 50-te urodziny) były „maluchy”, których nie dotyczył wspomniany okres produkcji. Na zlocie można było zobaczyć pojazdy jeszcze mocno rozpoznawalne jak duże i miałe fiaty czy Polonezy, ale także pojazdy już raczej kultowe jak moskwicze, trabanty, wołgi, syreny, zastavy, warszawy, żuki czy tarpany. Były także kampery, traktory, autobusy i przyczepy – pięknie prezentowała się zwłaszcza rozłożona przyczepa namiotowa Roztocze JL 126 konstrukcyjnie dedykowana dla Fiata 126p produkcji Zakładów Mechanicznych w Janowie Lubelskim. Miłośnicy motocykli mogli podziwiać m.in. komary, motorynki, ogary, jawy, junaki i simsony!

Partnerem tegorocznego zlotu było Muzeum Fiata 126p w Bielsku-Białej. W nawiązaniu do 50. rocznicy produkcji kultowego malucha (zjechał z taśmy produkcyjnej fabryki FSM w Bielsku-Białej w 1973 roku) twarzą zlotu było wyjątkowe auto, bez drzwi i dachu, czyli Fiat 126p Malubats (samochód ratownictwa plażowego) z kolekcji wspomnianego muzeum. Pojazd ten na co dzień można zobaczyć w Polsce jedynie w muzeum w stolicy Podbeskidzia. Malubatsa prezentował Antoni Przychodzień – twórca Muzeum Fiata 126p, wielki pasjonat kultowego malucha.

– Gratuluję zlotu. W mojej ocenie to jedna z lepszych imprez w kraju, a w dodatku klimatyczne miejsce dla pojazdów z dawnych lat. Wszystkie dobrego na przyszłe lata z coraz lepszymi imprezami – napisał po wydarzeniu w muzealnej kronice Antoni Przychodzień z Muzeum Fiata 126p w Bielsko-Białej.

– Mieliśmy tłumy jak na Krupówkach. Dzięki Państwa obecności było to wspaniałe święto motoryzacji w Zamościu! Dokładam wszelkich starań, by impreza rozwijała się i co roku była atrakcyjniejsza dla wystawców oraz publiczności. Mam już kilka nietuzinkowych pomysłów na przyszłoroczne wydarzenie – chciałbym zorganizować mistrzostwa mechaników pojazdów zabytkowych, dodam nową kategorię dla kolekcjonerów starych rowerów. Cieszę się, że do Zamościa na zlot przyjechały pojazdy z najbliższych okolic, ale również z Lublina, Krakowa, Torunia, a załoga Lublina 3 2,9T z motocyklami WSK M21W2 i SHL M11 na pokładzie przybyła do nas z Sadlinek w woj. pomorskim pokonując aż 600 km. To świetna impreza, bo poza walorami motoryzacyjnymi pokazaliśmy także piękno Zamościa i Roztocza. Otrzymuję sporo miłych wiadomości, że wystawcy planują wybrać się do nas ponownie. Przygotuję nowe atrakcje, by zmotoryzowane towarzystwo i miłośnicy starej motoryzacji chcieli wracać na zlot co roku – mówi Tomasz Pakuła, dyrektor Roztoczańskiego Muzeum PRL, organizator zlotów klasyków w Zamościu.

– Na zlot przyjechałam z rodziną – trzy pokolenia, różnica wieku to 70 lat. Muszę przyznać, że każdy z nas znalazł coś dla siebie. Najbardziej spodobał mi się biały garbus, chętnie bym go przygarnęła albo chociaż zrobiła sobie w nim stylizowaną sesję zdjęciową. Brawa dla pana w niebieskim ortalionowym dresie, z radiem na ramieniu – chyba teleportował się prosto z epoki PRL! Dużym zaskoczeniem było dla mnie to, że prezentowane auta są w świetnym stanie, odpicowane lepiej niż niejeden współczesny samochód. Wisienką na torcie była przejażdżka kultowym Fiatem 126p Malubats, mogłam poczuć się jak gwiazda „Słonecznego Patrolu” – podsumowała swój udział zaproszona przez organizatora Beata Czekalska, influencerka prezentująca na Instagramie zabytki, atrakcje i wydarzenia organizowane na Lubelszczyźnie.

Wystawa pojazdów nie była jedyną atrakcją 2. Zlotu Pojazdów Zabytkowych pod Roztoczańskim Muzeum PRL w Zamościu. Przeprowadzono konkurs na najciekawsze przebrania z minionej epoki – a prezentowane stroje były niesamowite! Była strefa dla dzieci z lodami z Lodowego Żuczka i dmuchańcami oraz strefa gastronomiczna. Przeprowadzono rozmowę z rzeczoznawcą na temat rejestracji pojazdów na żółte tablice, a RKKT Zamość zrobił pokaz siły i koncentracji na pace 60-letniego Chevroleta C-10. Była także okazja wykazać się wiedzą o minionej epoce podczas quizu o PRL-u z nagrodami.

W trakcie części konkursowej wyróżnione zostały najbardziej oryginalne pojazdy.
Organizatorzy zaplanowali następujące kategorie: najpiękniejsze samochody i motocykle zlotu, kategoria specjalna (przyczepy, traktory, autobusy i inne), Nagroda Publiczności, Najpiękniejszy „Maluch” zlotu, Najpiękniejszy Pojazd Okiem Kobiety, artefakty PRL-u w klasyku. Wyłonili także najstarszy samochód i motocykl oraz wystawcę z najbardziej odległego miejsca od Zamościa. Najpiękniejszym Maluchem okrzyknięto Fiata 126p z 1979 roku w kolorze zielonym należącego do Radosława Zarębskiego. Nagrody Publiczności trafiły do Szymona Tubilewicza z Krasnegostawu (właściciel Mercedesa W136 170 Da z 1952 roku) i Sylwii Rudnickiej z Tarzymiech (właścicielka Urala M 67-36 z 1978 roku).

Po prezentacji pojazdów pod Roztoczańskim Muzeum PRL przy ul. Weteranów 6 miała miejsce parada ulicami miasta z przejazdem na Rynek Wielki, Rynek Solny i parking przy pomniku Jana Zamoyskiego, gdzie także można było oglądać pojazdy.

Organizatorem zlotu klasyków było Roztoczańskie Muzeum PRL w Zamościu (można tam zwiedzić 8 gabinetów i 14 wystaw tematycznych, a zwiedzanie odbywa się z audioprzewodnikiem do którego głosu użyczył legendarny lektor Tomasz Knapik), a sponsorami Myjnia Bezdotykowa SKÓRA, Royal Detailing i Wrapness. Wydarzenie było jedną z atrakcji Festiwalu „Zamość na okrągło”.

Nagrodzone pojazdy:
– za zajęcie 1. miejsca w konkursie na najładniejszy samochód zlotu:
Gaz 21 Wołga z 1970 roku Mirosława Wolińskiego z Lublina
– za zajęcie 2. miejsca w konkursie na najładniejszy samochód zlotu
Fiat Topolino z 1953 roku Diany Słodkiej z Wólki Złojeckiej
– za zajęcie 3. miejsca w konkursie na najładniejszy samochód zlotu
Adler Trumpf Junior 1G z 1934 r. Doroty i Edmunda Barszczyków z Kalinowic
– za zajęcie 1. miejsca w konkursie na najładniejszy motocykl zlotu
Simson SR2 z 1963 r. Arkadiusz Baczkowski z Lublina
– za zajęcie 2. miejsca w konkursie na najładniejszy motocykl zlotu
Junak M10 z koszem WB-3A z 1963 roku Jerzego Wołocha z Leżajska
– za zajęcie 3. miejsca w konkursie na najładniejszy motocykl zlotu
MZ ES 250/2 De Luxe z wózkiem bocznym z 1968 roku Mateusza Wiciejewskiego z
Józefówki
– za zajęcie 1. miejsca w kat. specjalnej zlotu (przyczepy, traktory, autobusy i inne)
kamper Ford Transit MKII z 1979 roku Marka Witka z Tarnogóry
– za zajęcie 2. miejsca w kat. specjalnej zlotu
autobus Autosan H6 z 1996 roku Pawła Karpińskiego z Zamościa
– za zajęcie 3. miejsca w kat. specjalnej zlotu
wóz strażacki FSC ŻUK A151B z 1984 roku Tomasza Sołtysa z Woli Sękowej
– za zdobycie Nagrody Publiczności Zlotu w kat. samochody
Mercedes W136 170 Da z 1952 roku Szymona Tubilewicza z Krasnegostawu
– za zdobycie Nagrody Publiczności Zlotu w kat. motocykle
Ural M 67-36 z 1978 roku Sylwii Rudnickiej z Tarzymiech
– za zdobycie tytułu Najpiękniejszego „Malucha” zlotu
Fiat 126p z przyczepą Niewiadów N250C z 1979 roku Radosława Zarębskiego z
Komarowa Osady
– dla właściciela najstarszego samochodu na zlocie z okresu PRL
traktor Ferguson TEA 20 z 1948 roku Mateusza Dabkowskiego z Sitna
– dla właściciela najstarszego motocykla na zlocie z okresu PRL
M-72 z 1956 roku Artura Jachymka z Zaporza
– dla właściciela najstarszego samochodu na zlocie z okresu sprzed PRL
Citroen AC4 z 1929 roku Piotra Tubilewicza z Krasnegostawu
– dla wystawców z najbardziej odległego miejsca od Zamościa
Katarzyna i Wojciech Poźniakowie z Sadlinek w woj. pomorskim (600 km od Zamościa,
załoga Lublina 3 2,9T, WSK M21 W2 z 1974 roku i SHL M11 z 1965 roku)
– za najciekawsze artefakty PRL-u w klasyku
Fiat 126p el Władysława Wróbla z Zamościa
– za zdobycie tytułu Najpiękniejszy Pojazd Okiem Kobiety
Citroen BL 7C z 1937 roku Wojciecha Piskorka z Puław
– dla Ob. Antoniego Przychodzienia z Muzeum Fiata 126p w Bielsku-Białej, za wkład w
rozwój zlotu oraz prezentację pojazdu Fiat 126p Malubats.

materiał nadesłany

Advertisements
aktualności Zamość akcje charytatywne Zamość architektura Zamość atrakcje turystyczne Zamość baseny Zamość biegi uliczne Zamość biblioteki Zamość biznes Zamość dziedzictwo kulturowe Zamość eventy Zamość festiwale Zamość fitness Zamość galeria sztuki Zamość historia Zamość hotele Zamość imprezy kulturalne Zamość inicjatywy społeczne Zamość informacje Zamość inwestycje Zamość kino w Zamościu kluby muzyczne Zamość kluby sportowe Zamość koncerty muzyczne Zamość koncerty Zamość konferencje biznesowe Zamość kursy i szkolenia Zamość kawiarnie Zamość kulturalne Zamość lokalne firmy Zamość lokalne wiadomości Zamość maratony Zamość muzea Zamość muzeum Zamość noclegi Zamość oferty pracy Zamość organizacje pozarządowe Zamość parki Zamość pomoc społeczna Zamość portal informacyjny Zamość przedsiębiorstwa Zamość praca Zamość przewodnik po Zamościu projekcje filmowe Zamość rekonstrukcje historyczne Zamość restauracje Zamość rynek pracy Zamość siłownie Zamość spacery po Zamościu spektakle teatralne Zamość spotkania autorskie Zamość spotkania mieszkańców Zamość szkoły Zamość szlaki turystyczne Zamość targi biznesowe Zamość teatr w Zamościu turnieje sportowe Zamość uniwersytety Zamość wydarzenia edukacyjne Zamość wydarzenia historyczne Zamość wydarzenia kulturalne Zamość wydarzenia społeczne Zamość wydarzenia w Zamościu wiadomości z Zamościa wolontariat Zamość wykłady Zamość warsztaty artystyczne Zamość warsztaty Zamość wyścigi rowerowe Zamość wystawy artystyczne Zamość wystawy Zamość zabytki Zamościa zabytki Zamość zawody sportowe Zamość zamojska społeczność życie w Zamościu zwiedzanie Zamość Akademia Zamość radio zamość imprezy zamość

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *