PKP LHS – 3% wzrostu przewozów

W 2016 r. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 9 mln 995 tys. ton towarów. Oznacza to wzrost o 3% w porównaniu do wyników Spółki w 2015 r.

PKP LHS osiągnęła pozytywny wynik mimo spadkowej tendencji na całym rynku przewozów towarowych w Polsce. Potwierdzają to najnowsze dane Urzędu Transportu Kolejowego za 2016 r., zgodnie z którymi przewozy kolejowe spadły o 1,12% w porównaniu do 2015 r. W tym samym okresie ilość towarów przewiezionych przez PKP LHS wzrosła o 3%, co przekłada się na zwiększenie udziału spółki w wolumenie przewozów z 4,30% w 2015 r. do 4,48% w 2016 r. Spółka zwiększyła również pracę przewozową z 3 160 mln tono-km do 3 332 mln tono-km, co oznacza wzrost udziałów z 6,24% w 2015 r. do 6,58% w 2016 r.

Dzięki konsekwentnemu rozwojowi PKP LHS jest najbardziej efektywnym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Korzystając ze szlaku, którego długość nie przekracza 2% całości infrastruktury kolejowej w kraju, firma przewozi ponad 4% ładunków i wykonuje ponad 6% całości pracy przewozowej na polskiej kolei.

Tradycyjnie największy udział w przewozach Spółki miała ruda żelaza. Wśród pozostałych towarów transport gazów osiągnął poziom 676 tys. ton w całym 2016 roku, co jest najlepszym dotychczasowym wynikiem PKP LHS w transporcie tego rodzaju surowców.
– Wprowadziliśmy szereg udogodnień dla naszych kontrahentów, co w połączeniu z ciekawą ofertą przełożyło się na rosnący udział towarów w relacji eksportowej. W 2017 r. liczymy na dalszy wzrost przewozów eksportowych, a jedną z szans rozwoju może być uruchomienie Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego TMTM, do którego przystąpiliśmy jako pierwsza polska firma – mówi Zbigniew Tracichleb, Prezes Zarządu PKP LHS. – Prowadzimy rozmowy z kolejnymi kontrahentami, którzy chcą wysyłać swoje towary za pośrednictwem TMTM np. do Kazachstanu czy do Chin. Chcemy być partnerem dla przedsiębiorców, którzy planują rozwój eksportu na Wschód – podkreśla Prezes Zbigniew Tracichleb.

PKP LHS realizuje obecnie inwestycje, które mają na celu wzrost przepustowości i poprawę bezpieczeństwa przewozów. Obecnie trwa modernizacja systemów sterowania ruchem kolejowym na stacjach Zamość-Bortatycze LHS i Sławków LHS. W kolejnych latach planowana jest rozbudowa stacji Hrubieszów LHS (o wartości ok. 53 mln zł) oraz budowa nowej stacji Zamość Majdan LHS z mijanką szerokotorową i placem przeładunkowym.

PKP LHS (PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.) zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługę trakcyjną i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 liczy prawie 400 km i umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy oraz prowadzenie ciężkich składów całopociągowych.
(Agnieszka Hałasa Kierownik Działu Komunikacji)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *