Logo jak najważniejszy element identyfikacji wizualnej

Nie da się ukryć, że mówiąc o reklamie, przede wszystkim pierwsze co należy rozpatrzeć to coś, co sprawi, że nasza firma będzie rozpoznawalna. A co może być lepszego niż chwytliwy symbol graficzny? Takim jest też logo, choć oczywiście mówimy to w dużym uproszczeniu.

Kolorystyka w logo i jej odbiór

Odpowiedni projekt logo może znacznie przyczynić się do zwiększenia sukcesu firmy i jest to pierwszy krok do skutecznego marketingu, o czym można poczytać na https://polskieinteresy.pl/category/marketing-i-sprzedaz/. Jednak, jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane logo? Jest to wiele zarówno zmiennych, jak i stałych, czasami dobranych mocno do indywidualnej charakterystyki działalności. Stałym pozostaje wpływ koloru w nim wykorzystanego na odbiór przez potencjalnych klientów.

Kolory w logo dla firm różnych rodzajach specjalizacji

Kolory mają ogromny wpływ na nasze samopoczucie, jak i odczucia. Dlatego też dobry wybór kolorów w logo to jedna z podstaw jego prawidłowego projektu. I tak:

– czerwony nadaje poczucia, że firma jest pełna energii, choć czasem też może być odebrany jako agresywny. Czasami dużo lepiej zastosować go tylko we fragmencie znaku graficznego, żeby podkreślał energię, ale nie odstraszał,

– pomarańczowy, podobnie jak czerwony daje poczucie energii, ale jednocześnie nie jest już tak agresywny. Dużo bardziej przemawia pozytywnie, ale jednocześnie bywa odbierany jako nieco mniej profesjonalny,

– żółty kojarzy się niezmiennie ze słońcem i ciepłem, dlatego może być idealny w logo na przykład biur podróży albo w placówkach zajmujących się działaniami skierowanymi do dzieci,

– zielony kojarzy się najczęściej z branżą ekologiczną albo nada firmie choć trochę takiego uspokajającego i wartego zaufania odczucia. Jest też chętnie wykorzystywany w logo firm budowlanych i związanych z wyposażeniem domu,

– niebieski jest kolorem dosyć uniwersalnym. Zarówno błękity, jak i granatowy sprawdza się jako element logo dającego zaufanie,

– brązowy dobrze sprawdzi się w logo lokali gastronomicznych, ewentualnie jako element symbolu graficznego stylizowanego na długoletnią tradycję firmy,

– czarny jest kolorem uniwersalnym, który dobrze komponuje się jako tło do innego, jak i jako całość.

Jak nie łączyć kolorów w logo?

Im mniej kolorów ma logo, tym bardziej jest przejrzyste, łatwiejsze do zapamiętania i identyfikacji. Jeżeli łączymy ze sobą barwy, raczej postawmy na odcienie tego samego koloru albo znów duży kontrast. Zdecydowanie źle wyglądają logo stworzone kolorów pochodnych od czerwieni z zielonym. Takie logo będzie też nieczytelne dla osób ze schorzeniami, takimi jak daltonizm.

Advertisements

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *