Koronawirus – pakiet informacji dla konsumentów
Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, oferty wprowadzające w błąd – z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny przygotował dla konsumentów na stronie uokik.gov.pl specjalny pakiet informacji.
Porady zamieszczone są pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus. Są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, “Usługi finansowe”, „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Przykładowo w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.
Konsumencie, masz prawo do:
– uczciwej i jasnej ceny,
– bezpiecznych produktów,
– rzetelnej informacji o ofercie,
– bezpłatnej pomocy prawnej.
UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.
Jeśli sprzedawca podwyższa cenę w związku z koronawirusem, zgłoś to UOKiK na adres monitoring@uokik.gov.pl lub pod nr 801 440 220, 22 290 89 16.
Źródło: UOKiK; www.uokik.gov.pl
W związku z zaistniałą sytuacją, kontakt z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Zamościu możliwy jest wyłącznie telefonicznie pod numerem 603 374 583 lub poprzez email pisząc pod adres: konsument@zamosc.pl
materiał Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Zamościu