Kolejny przetarg na obwodnicę…
Miasto Zamość szuka wykonawcy opracowania dokumentacji projektowej dla inwestycji pn. „Przebudowa drogi na odcinku około 5 km w ciągu drogi krajowej nr 74 od al. 1 Maja (most na rzece Łabuńka) do ulicy Szczebrzeskiej (granica miasta Zamość)” oraz pełnienie nadzoru autorskiego przy realizacji inwestycji.
Wcześniej Miasto szukało wykonawcy inwestycja która miałaby być zrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Teraz wyłoniony w drodze przetargu oferent za zadanie ma opracować dokumentację do budowy tzw. obwodnicy zachodniej czyli 5 kilometrowego odcinka w ciągu krajowej „74” od mostu na rzece Łabuńce na ul. 1 Maja do granic miasta na ulicy Szczebrzeskiej.
Zakres opracowania obejmować ma następujące ulice:
- Al. 1-go Maja – na odcinku od mostu na rzece Łabuńce do skrzyżowania z ul. Dzieci Zamojszczyzny,
- ul. Dzieci Zamojszczyzny,
- ul. Szczebrzeską – na odcinku od ul. Dzieci Zamojszczyzny do granicy miasta Zamość,
- ul. Braterstwa Broni – na odcinku od ul. Al.1-go Maja do granicy miasta Zamość z m. Chyża,
- ul. Śląska i Szczebrzeska (cz. powiatowa) – w zakresie włączenia do skrzyżowania z ul. Dzieci Zamojszczyzny,
- oraz budowę nowego włączenia do ul. Strefowej.
Ponadto opracowanie zawierać ma planowane skrzyżowania z ruchem okrężnym czyli popularne ronda w następujących lokalizacjach:
- Al. 1-go Maja – Dzieci Zamojszczyzny – Braterstwa Broni,
- Dzieci Zamojszczyzny – Okrzei – Włościańska,
- Dzieci Zamojszczyzny – Sadowa,
- Dzieci Zamojszczyzny – Śląska – Szczebrzeska.
Powstać mają także: sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Szczebrzeskiej – Błonie – Szkolna z pełną detekcją dla wszystkich grup kołowych oraz grup pieszych/rowerowych, zatoka do kontroli ruchu przystosowana do wyposażenia w wagę do kontroli samochodów ciężarowych.
Projekt ten dofinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, PRIORYTET: IV Infrastruktura drogowa dla miast, DZIAŁANIE: 4.2 Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego
Na oferty Miasto Zamość czeka do 4 lutego.
(fot. ilustracyjne/archiwum)
Kolejny drogi projekt. Kolizyjne są wyjazdy z Sadowej na Dzieci Zamojszczyzny oraz Hyża(Braterstwa Broni)/1 Maja/Dzieci Zamojszczyzny. Przy Okrzei z Dzieci Zamojszczyzny trzeba zrobić prawoskręt i zlikwidować skrzyżowanie, natomiast nie ma żadnego uzasadnienia sygnalizacja świetlna na Karolówce tj. Szkolna/Błonie/ Szczebrzeska.
Aktualnie gdy nie ma sygnalizacji dojazd z Zawady do Szpitala na Peowiaków trwa 10 minut, a jak jest włączona 20 poruszając się z prędkością wyznaczoną znakami. Dlatego warto pomyśleć o rozszerzeniu przelotowości przy tzw. Snopach, a nie komplikować wjazd z DK 74 do miasta.
Może warto popatrzeć na plany wytworzone w latach 70-tych na budowę zachodniej obwodnicy miasta, bo ta dzisiejsza nie jest obwodnicą tylko drogą wewnętrzną. Piszę o połączeniu bezpośrednim DK 17 z DK 74 przez Siedliska. To pozwoliłoby wyłączyć ruch tranzytowy w kierunku planowanej S17.
Wiem ze stary Komentarz ale Warto odpisać. 19 Maja 2020 Roku Została Podpisana Umowa na Budowe Nowej Zachodniej Obwodnicy Zamościa. 19 km drogi jednojezdniowej, w najnowszych standardach drogi GP. W Zasadzie wystarczy popatrzeć na obwodnice Hrubieszowa i będzie identycznie to samo, a Może i lepiej bo czasem przy miastach powiatowych lubią jakieś lepsze modyfikacje dać, lepsze skrzyżowania itp. Pozatym ta droga będzie łączyć się z S17 więc będzie ważna, a nawet jeszcze Bardziej jak Łączy DK 74 S17 z S19. Ja mysle Że S74 od Opatowa do Zosina to kwestia czasu ale niestety długiego bo:
1.Lubelszczyzna ma Bardzo Słabe połączenie Wschod Zachod, Jedynie S12 ale tylko do Puław. 74 nie ma S a ta droga jest wazniejsza niż wielu się wydaje. A2 to daleko na Północy więc Raczej małe znaczenie, i nie ma drogi waznej która łączy jakoś Bełżec z Suścem do Biłgoraja i Dalej na Zachod, ale tam Nigdy nie powstanie po Roztocze, Puszcza Solska
2. Jak Hrubieszow wywalczy Tiry w Zosinie, to S74 da duży rozwój regiony a szczególnie Zamościa, Janowa, Kraśnika, poniekąd Hrubieszowa też bo Granica , ale Taki Zamość będzie miał 2 Ekspresówki w z 4 wlotami, Kraśnik i Janów mają z 3 (S74 przebiega obecnie na Odcinku Janów-Kraśnik razem z S19). A Lubelszczyźnie trzeba Rozwoju jak wiemy, więc to napewno się stanie ale Pewnie Długo, Długo trzeba czekać min. 20-30 lat chociaz kto wie. Ale da to podwaliny na przyszlosc. Pozatym będzie szybką drogą na Roztocze i Puszcze Solską
A co do Obecnego Remontu, to zapowiada się Świetnie. Bedą od Granicy miasta Dwa Pasy w obu kierunkach, ale przedzielone Czerwonym Pasem do Ronda Solidarnosc, Dalej raczej bez szału oprocz rzeczy oczywistych typu Ronda, Zjazdy, Asfalt, Oświetlenie. Ale od Okrzei robi się ciekawie. Będą 2 Pasy w obu kierunkach zamiast jednego jak jest teraz. Rondo, i dalej dwa pasy do Mostu. Jednak interesuje mbie ten most. Bo jedziesz szeroką 1 Jezdniową AL 1 Maja w strone oczyszczalni bo są dwa pasy przedzielone ciągłą i masz zweżenie w postaci mostu i dalej Dwa szerokie pasy? Trochę to dziwne Jeśli tak będzie. Ja wiem że Na tym Moscie szerokość jezdni jest szeroka i są w dodatku szerokie pasy awaryjne, ale i tak trochę lipa Jeśli tak będzie, a miejsce na poszerzenie jest