Kolejny przetarg na obwodnicę…

Miasto Zamość szuka wykonawcy opracowania dokumentacji projektowej dla inwestycji pn. „Przebudowa drogi na odcinku około 5 km w ciągu drogi krajowej nr 74 od al. 1 Maja (most na rzece Łabuńka) do ulicy Szczebrzeskiej (granica miasta Zamość)” oraz pełnienie nadzoru autorskiego przy realizacji inwestycji.

 Wcześniej Miasto szukało wykonawcy inwestycja która miałaby być zrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Teraz wyłoniony w drodze przetargu oferent za zadanie ma opracować dokumentację do budowy  tzw. obwodnicy zachodniej czyli 5 kilometrowego odcinka w ciągu krajowej „74” od mostu na rzece Łabuńce na ul. 1 Maja do granic miasta na ulicy Szczebrzeskiej.

Zakres opracowania obejmować ma następujące ulice:

  • Al. 1-go Maja – na odcinku od mostu na rzece Łabuńce do skrzyżowania z ul. Dzieci Zamojszczyzny,
  • ul. Dzieci Zamojszczyzny,
  • ul. Szczebrzeską – na odcinku od ul. Dzieci Zamojszczyzny do granicy miasta Zamość,
  • ul. Braterstwa Broni – na odcinku od ul. Al.1-go Maja do granicy miasta Zamość z m. Chyża,
  • ul. Śląska i Szczebrzeska (cz. powiatowa) – w zakresie włączenia do skrzyżowania z ul. Dzieci Zamojszczyzny,
  • oraz budowę nowego włączenia do ul. Strefowej.

Ponadto opracowanie zawierać ma planowane skrzyżowania z ruchem okrężnym czyli popularne ronda w następujących lokalizacjach:

  • Al. 1-go Maja – Dzieci Zamojszczyzny – Braterstwa Broni,
  • Dzieci Zamojszczyzny – Okrzei – Włościańska,
  • Dzieci Zamojszczyzny – Sadowa,
  • Dzieci Zamojszczyzny – Śląska – Szczebrzeska.

Powstać mają także: sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Szczebrzeskiej – Błonie – Szkolna z pełną detekcją dla wszystkich grup kołowych oraz grup pieszych/rowerowych, zatoka do kontroli ruchu przystosowana do wyposażenia w wagę do kontroli samochodów ciężarowych.

Projekt ten dofinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, PRIORYTET: IV Infrastruktura drogowa dla miast, DZIAŁANIE: 4.2 Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego

Na oferty Miasto Zamość czeka do 4 lutego.

(fot. ilustracyjne/archiwum)

Advertisements
aktualności Zamość akcje charytatywne Zamość architektura Zamość atrakcje turystyczne Zamość baseny Zamość biegi uliczne Zamość biblioteki Zamość biznes Zamość dziedzictwo kulturowe Zamość eventy Zamość festiwale Zamość fitness Zamość galeria sztuki Zamość historia Zamość hotele Zamość imprezy kulturalne Zamość inicjatywy społeczne Zamość informacje Zamość inwestycje Zamość kino w Zamościu kluby muzyczne Zamość kluby sportowe Zamość koncerty muzyczne Zamość koncerty Zamość konferencje biznesowe Zamość kursy i szkolenia Zamość kawiarnie Zamość kulturalne Zamość lokalne firmy Zamość lokalne wiadomości Zamość maratony Zamość muzea Zamość muzeum Zamość noclegi Zamość oferty pracy Zamość organizacje pozarządowe Zamość parki Zamość pomoc społeczna Zamość portal informacyjny Zamość przedsiębiorstwa Zamość praca Zamość przewodnik po Zamościu projekcje filmowe Zamość rekonstrukcje historyczne Zamość restauracje Zamość rynek pracy Zamość siłownie Zamość spacery po Zamościu spektakle teatralne Zamość spotkania autorskie Zamość spotkania mieszkańców Zamość szkoły Zamość szlaki turystyczne Zamość targi biznesowe Zamość teatr w Zamościu turnieje sportowe Zamość uniwersytety Zamość wydarzenia edukacyjne Zamość wydarzenia historyczne Zamość wydarzenia kulturalne Zamość wydarzenia społeczne Zamość wydarzenia w Zamościu wiadomości z Zamościa wolontariat Zamość wykłady Zamość warsztaty artystyczne Zamość warsztaty Zamość wyścigi rowerowe Zamość wystawy artystyczne Zamość wystawy Zamość zabytki Zamościa zabytki Zamość zawody sportowe Zamość zamojska społeczność życie w Zamościu zwiedzanie Zamość Akademia Zamość radio zamość imprezy zamość

2 thoughts on “Kolejny przetarg na obwodnicę…

  • 9 stycznia 2020 o 23:18
    Permalink

    Kolejny drogi projekt. Kolizyjne są wyjazdy z Sadowej na Dzieci Zamojszczyzny oraz Hyża(Braterstwa Broni)/1 Maja/Dzieci Zamojszczyzny. Przy Okrzei z Dzieci Zamojszczyzny trzeba zrobić prawoskręt i zlikwidować skrzyżowanie, natomiast nie ma żadnego uzasadnienia sygnalizacja świetlna na Karolówce tj. Szkolna/Błonie/ Szczebrzeska.
    Aktualnie gdy nie ma sygnalizacji dojazd z Zawady do Szpitala na Peowiaków trwa 10 minut, a jak jest włączona 20 poruszając się z prędkością wyznaczoną znakami. Dlatego warto pomyśleć o rozszerzeniu przelotowości przy tzw. Snopach, a nie komplikować wjazd z DK 74 do miasta.
    Może warto popatrzeć na plany wytworzone w latach 70-tych na budowę zachodniej obwodnicy miasta, bo ta dzisiejsza nie jest obwodnicą tylko drogą wewnętrzną. Piszę o połączeniu bezpośrednim DK 17 z DK 74 przez Siedliska. To pozwoliłoby wyłączyć ruch tranzytowy w kierunku planowanej S17.

    Odpowiedz
    • 21 października 2021 o 19:53
      Permalink

      Wiem ze stary Komentarz ale Warto odpisać. 19 Maja 2020 Roku Została Podpisana Umowa na Budowe Nowej Zachodniej Obwodnicy Zamościa. 19 km drogi jednojezdniowej, w najnowszych standardach drogi GP. W Zasadzie wystarczy popatrzeć na obwodnice Hrubieszowa i będzie identycznie to samo, a Może i lepiej bo czasem przy miastach powiatowych lubią jakieś lepsze modyfikacje dać, lepsze skrzyżowania itp. Pozatym ta droga będzie łączyć się z S17 więc będzie ważna, a nawet jeszcze Bardziej jak Łączy DK 74 S17 z S19. Ja mysle Że S74 od Opatowa do Zosina to kwestia czasu ale niestety długiego bo:

      1.Lubelszczyzna ma Bardzo Słabe połączenie Wschod Zachod, Jedynie S12 ale tylko do Puław. 74 nie ma S a ta droga jest wazniejsza niż wielu się wydaje. A2 to daleko na Północy więc Raczej małe znaczenie, i nie ma drogi waznej która łączy jakoś Bełżec z Suścem do Biłgoraja i Dalej na Zachod, ale tam Nigdy nie powstanie po Roztocze, Puszcza Solska

      2. Jak Hrubieszow wywalczy Tiry w Zosinie, to S74 da duży rozwój regiony a szczególnie Zamościa, Janowa, Kraśnika, poniekąd Hrubieszowa też bo Granica , ale Taki Zamość będzie miał 2 Ekspresówki w z 4 wlotami, Kraśnik i Janów mają z 3 (S74 przebiega obecnie na Odcinku Janów-Kraśnik razem z S19). A Lubelszczyźnie trzeba Rozwoju jak wiemy, więc to napewno się stanie ale Pewnie Długo, Długo trzeba czekać min. 20-30 lat chociaz kto wie. Ale da to podwaliny na przyszlosc. Pozatym będzie szybką drogą na Roztocze i Puszcze Solską

      A co do Obecnego Remontu, to zapowiada się Świetnie. Bedą od Granicy miasta Dwa Pasy w obu kierunkach, ale przedzielone Czerwonym Pasem do Ronda Solidarnosc, Dalej raczej bez szału oprocz rzeczy oczywistych typu Ronda, Zjazdy, Asfalt, Oświetlenie. Ale od Okrzei robi się ciekawie. Będą 2 Pasy w obu kierunkach zamiast jednego jak jest teraz. Rondo, i dalej dwa pasy do Mostu. Jednak interesuje mbie ten most. Bo jedziesz szeroką 1 Jezdniową AL 1 Maja w strone oczyszczalni bo są dwa pasy przedzielone ciągłą i masz zweżenie w postaci mostu i dalej Dwa szerokie pasy? Trochę to dziwne Jeśli tak będzie. Ja wiem że Na tym Moscie szerokość jezdni jest szeroka i są w dodatku szerokie pasy awaryjne, ale i tak trochę lipa Jeśli tak będzie, a miejsce na poszerzenie jest

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *