Contact Center w Zamojskim Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej w Zamościu
Contact Center to Infolinia Turystyczna Polskiej Organizacji Turystycznej, która zapewnia pomoc turystom polskim i zagranicznym.
Konsultanci Infolinii POT udzielają informacji o zabytkach i atrakcjach, wydarzeniach kulturalnych i sportowych oraz bazie noclegowej i gastronomicznej, a także służą pomocą w nagłych przypadkach związanych np. z zaginięciem dokumentów, chorobą czy wypadkiem drogowym. Tym ostatnim dedykowana jest specjalny Telefon Bezpieczeństwa, który został zintegrowany z Infolinią POT, a który działa w oparciu o współpracę pomiędzy POT, Ministerstwem Sportu i Turystyki, Komendą Główną Policji i Urzędem ds. Cudzoziemców.
Projekt Contact Center realizowany jest w ramach komponentu B projektu „Promujemy Polskę Razem” dotyczącego Polskiego systemu Informacji Turystycznej, który ma na celu ułatwienie turyście dostępu do informacji. Działanie usługi Contact Center (infolinii turystycznej) opiera się o centralę zlokalizowaną w siedzibie POT w Warszawie, która zapewnia obsługę w czterech językach : polskim, niemieckim, angielskim i francuskim oraz punkty Informacji Turystycznej zlokalizowane w poszczególnych regionach. Zamość należy do regionu czwartego – wschodniego.
W projekt Contact Center zaangażowane są obecnie 24 jednostki Informacji Turystycznej, w tym Zamojskie Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej w Zamościu.
Numery Infolinii POT:
Infolinia Turystyczna – 22/ 278 77 77 oraz 801 888 844 dla osób dzwoniących z numerów polskich operatorów
Telefon Bezpieczeństwa – 608 599 999.
Materiał nadesłany przez:
Joanna Liberadzka–Duras
Zamojskie Centrum Informacji Turystycznej
I Historycznej w Zamościu