Znamy oferty na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17 w woj. lubelskim

W czwartek 21 kwietnia poznaliśmy firmy zainteresowane realizacją pierwszego z trzech odcinków S17 pomiędzy Zamościem i Hrebennem, na wysokości Zamościa. Dziś otworzyliśmy dziewięć ofert na projekt i budowę dalszego ciągu do Tomaszowa Lubelskiego.

Przebieg trasy 

Odcinek Zamość Południe – Tomaszów Lubelski będzie liczył ok. 18,5 km i przebiegać będzie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17 po jej wschodniej stronie. Za węzłem Zamość Południe nowa trasa ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, która jest w eksploatacji (udostępniona została pierwsza nitka, trwa budowa drugiej).

Złożone oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz terminu realizacji kontraktu (10 proc.). Nasz budżet na realizację tej inwestycji to 838,69 mln zł.

Oferty 

  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret – ok. 822,5 mln zł
  • Budimex – ok. 830,1 mln zł
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) – 830,6 mln zł
  • Stecol Corporation – ok. 868,5 mln zł
  • Mota-Engil Central Europe – ok. 940,7 mln zł
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – ok. 955,9 mln zł
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) – ok. 969,8 mln zł
  • konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) – ok. 982,1 mln zł
  • konsorcjum firm Unibep (lider), Budrex, Value Engineering (partnerzy) – ok. 999,1 mln zł

Przetargi na odcinki S17 

Przetargi na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi S17 między Zamościem a Hrebennem ogłosiliśmy w grudniu ubiegłego roku. Z uwagi na trudną sytuację geopolityczną (wojna w Ukrainie i jej wpływ na gospodarkę) przedłużyliśmy termin składania ofert. Pozwoliło to na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i optymalne skalkulowanie ryzyk przez wykonawców.

Wartość złożonych ofert względem naszych szacunków może wskazywać na zmianę podejścia potencjalnych wykonawców do wyceny prac. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, gdy branża budowlana mierzyła się ze skutkami pandemii koronawirusa, w przetargach GDDKiA obserwowaliśmy trend, w którym oferty opiewały znacznie poniżej naszych szacunków – nawet do 50 proc. Często składane były również oferty, których wartość odpowiadała 60-80 proc. szacunków GDDKiA.

Ze swojej strony niezmiennie apelowaliśmy do wykonawców, aby rzetelnie podchodzili do wyceny składanych ofert, odpowiednio kalkulowali ryzyka oraz brali pod uwagę dostępność towarów, usług i pracowników na rynku. Jednak przez kilkanaście miesięcy sytuacja nie ulegała zmianie.

Większy optymizm 

Przetarg dotyczący S17 jest trzecim „dużym” postępowaniem, w którym oferty poznaliśmy już po wybuchu wojny w Ukrainie (o pierwszym pisaliśmy tutaj). Widoczny wówczas trend, już w pierwszym przetargu na S17 (Zamość Wschód – Zamość Południe) był wyraźnie spłaszczony, natomiast dzisiejsze otwarcie napawa optymizmem, bo w naszym budżecie zmieściło się jeszcze więcej ofert złożonych przez wykonawców.

Wyniki dzisiejszego otwarcia nadal mogą jednak wskazywać na powrót do podejścia prezentowanego przez branżę w latach 2018-2019 oraz na odzwierciedlenie obecnej sytuacji cenowej i materiałowej notowanej na rynku budowlanym.

W kwietniu zaplanowaliśmy jeszcze trzy otwarcia ofert (pisaliśmy o tym w komunikacie z 15 kwietnia br.). Po poznaniu ofert we wszystkich tych przetargach, będziemy mogli mówić o tym, czy mamy do czynienia z nowym trendem. Ważne, by stabilizować rynek i odpowiedzialnie podchodzić do realizowanych zadań, równomiernie rozkładając podział ryzyk.

25 kwietnia br. otworzymy oferty w przetargu na realizację odcinka S17 między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem o długości 17,5 km.  /Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad/

Advertisements
aktualności Zamość akcje charytatywne Zamość architektura Zamość atrakcje turystyczne Zamość baseny Zamość biegi uliczne Zamość biblioteki Zamość biznes Zamość dziedzictwo kulturowe Zamość eventy Zamość festiwale Zamość fitness Zamość galeria sztuki Zamość historia Zamość hotele Zamość imprezy kulturalne Zamość inicjatywy społeczne Zamość informacje Zamość inwestycje Zamość kino w Zamościu kluby muzyczne Zamość kluby sportowe Zamość koncerty muzyczne Zamość koncerty Zamość konferencje biznesowe Zamość kursy i szkolenia Zamość kawiarnie Zamość kulturalne Zamość lokalne firmy Zamość lokalne wiadomości Zamość maratony Zamość muzea Zamość muzeum Zamość noclegi Zamość oferty pracy Zamość organizacje pozarządowe Zamość parki Zamość pomoc społeczna Zamość portal informacyjny Zamość przedsiębiorstwa Zamość praca Zamość przewodnik po Zamościu projekcje filmowe Zamość rekonstrukcje historyczne Zamość restauracje Zamość rynek pracy Zamość siłownie Zamość spacery po Zamościu spektakle teatralne Zamość spotkania autorskie Zamość spotkania mieszkańców Zamość szkoły Zamość szlaki turystyczne Zamość targi biznesowe Zamość teatr w Zamościu turnieje sportowe Zamość uniwersytety Zamość wydarzenia edukacyjne Zamość wydarzenia historyczne Zamość wydarzenia kulturalne Zamość wydarzenia społeczne Zamość wydarzenia w Zamościu wiadomości z Zamościa wolontariat Zamość wykłady Zamość warsztaty artystyczne Zamość warsztaty Zamość wyścigi rowerowe Zamość wystawy artystyczne Zamość wystawy Zamość zabytki Zamościa zabytki Zamość zawody sportowe Zamość zamojska społeczność życie w Zamościu zwiedzanie Zamość Akademia Zamość radio zamość imprezy zamość

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *