Włamanie na konto i oszustwo na BLIK
Policjanci zajmują się sprawą włamania na konto na popularnym portalu społecznościowym i oszustwa metodą na BLIK. Ofiarą przestępstwa padła 29-latka, z której konta włamywacz wysłał wiadomości do znajomych z prośbą o pomoc w opłaceniu przesyłki. Na prośbę oszusta odpowiedziała bratowa 29-latki i straciła prawie 900 złotych.
Wczoraj do komendy zgłosiła się 29-latka z Zamościa, która poinformowała o włamaniu na jej konto na popularnym portalu społecznościowym. Z jej relacji wynikało, że nieznana osoba bezprawnie uzyskała dostęp do jej konta, po czym wysłała do znajomych wiadomości z prośbą o pomoc. Podająca się za nią osoba prosiła o wygenerowanie dla niej kodu BLIK w celu opłacenia zakupionego towaru.
Mieszkanka Zamościa otrzymała informację z portalu, że na jej profil ktoś zalogował się z obcego urządzenia. Natychmiast wylogowała się ze swojego konta. W tym samym czasie zaczęli telefonować do niej znajomi i rodzina z pytaniem, czy rzeczywiście potrzebuje pieniędzy. 29-latka zaprzeczając poprosiła ich, aby nie reagowali na te wiadomości i nie przekazywali kodów BLIK. Niestety jej bratowa zdążyła oszustowi wysłać już kilka kodów BLIK na łączną kwotę około 900 złotych. Było za późno, aby zablokować wypłaty. Pieniądze zasiliły konto oszusta.
Reagując na przesyłane wiadomości od znajomych z prośbą o finansowe wsparcie musimy zachować ostrożność i rozwagę. Jest to jedyny sposób, aby nie strącić pieniędzy. Zanim postanowimy komuś pomóc najpierw upewnijmy się, że mamy do czynienia z prawdziwą informacją, a nie próbą oszustwa.
starszy aspirant Dorota Krukowska – Bubiło