Proste działanie to oszczędzanie – jak efektywnie korzystać z ciepła
Veolia term jest aktywnym uczestnikiem życia lokalnych społeczności w miastach, w których dostarcza ciepło. Głównym celem kampanii „Stopień mniej znaczy więcej” jest dostarczenie mieszkańcom praktycznej wiedzy o tym, jak poprzez zmianę codziennych nawyków można oszczędzać ciepło.
Dzisiejsze wyzwania energetyczne motywują do podjęcia konkretnych działań, aby zapobiec marnowaniu energii cieplnej w naszych domach. Codzienne nawyki kształtują rzeczywistość, dlatego w kampanii przedstawiamy przykłady prostych, codziennych działań, które mogą przynieść oszczędności. Zachęcamy do optymalnego zarządzania temperaturą i podpowiadamy jak prawidłowo wietrzyć mieszkania. Ważnym aspektem oszczędzania ciepła są również przestrzenie wspólne w blokach mieszkalnych – zamykanie drzwi wejściowych czy szczelne okna.
Na efektywność energetyczną, ale też na nasze zdrowie ma wpływ odpowiednia temperatura pomieszczeń. Według badań, które w 2020 roku przeprowadziła Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie, więcej niż połowa Polaków utrzymuje w swoich mieszkaniach średnią temperaturę na poziomie 22°C lub więcej. Zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu może zaburzyć umiejętności organizmu do termoregulacji, powoduje ospałość i zmęczenie, wysusza śluzówkę gardła i nosa, a także zmniejsza odporność. Obniżenie jej zaledwie o 1°C pozwala zaoszczędzić około 5-8% ciepła.
Odpowiedzią Veolii term na powyższe wyzwania są proste działania, do których – w partnerstwie z włodarzami miast – chcemy zaktywizować mieszkańców.
– Chcemy zachęcić mieszkańców, będących w dużej części naszymi klientami, do wykształcenia pozytywnych nawyków. Dzielimy się praktyczną wiedzą o tym, jak poprzez zmianę codziennych zachowań możemy oszczędzać ciepło. Do współpracy i wspólnej promocji kampanii edukacyjnej zaprosiliśmy władze samorządowe w ponad 60 miastach, w których działają spółki z Grupy Veolia term – mówi Magdalena Bezulska, prezes zarządu i dyrektor generalna Veolii term.
W ramach kampanii „Stopień mniej znaczy więcej” Veolia term przygotowała filmy edukacyjne, które są dostępne na stronie www.veoliaterm.pl/edukacja, oraz na kanale Veolia Polska na YouTube.
Na wyżej wymienionych platformach, cyklicznie będą pojawiać się filmy edukacyjne o tematyce dotyczącej m.in: mądrego zarządzania temperaturą w pomieszczeniach, prawidłowego doboru grzejników, racjonalnych sposobów wietrzenia mieszkań w sezonie grzewczym, poprawnego dbania o szczelność okien, optymalnych zasad ogrzewania przestrzeni wspólnych jak np. klatki schodowe, piwnice, suszarnie i korytarze.
– Żyjemy sprawami społeczności lokalnych w miastach, gdzie działają nasze ciepłownie. Zależy nam na tym, aby podzielić się wiedzą i zachęcić naszych odbiorców do zmiany nawyków, które nauczą ich racjonalnego oszczędzania ciepła – mówi Janusz Lewicki, prezes zarządu Veolii Wschód./ Informacja prasowa Veolia