PKP LHS – “Nowy Jedwabny Szlak – dziś i jutro”

Udział Spółki PKP LHS w Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach

Polska stoi przed historyczną szansą skorzystania na tranzycie pomiędzy Europą i Azją – to konkluzja debaty na temat Nowego Jedwabnego Szlaku, która odbyła się w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Do 2020 roku liczba kontenerów transportowanych przez Kazachstan i Polskę do Europy ma sięgnąć 800 tys. rocznie.

– Kazachstan zainwestował do tej pory 30 miliardów dolarów w rozwój infrastruktury kolejowej i do 2020 zainwestuje kolejne 8 miliardów dolarów, co pozwoli na skrócenie czasu przewozu kontenerów. To ogromna szansa dla Polski i PKP LHS, która dysponuje szerokim torem prowadzącym najdalej na Zachód. – mówi Margułan Baimukhan, ambasador Kazachstanu w RP.

Kazachskie koleje szacują, że liczba kontenerów transportowanych z Chin przez Kazachstan do Polski wzrośnie z 201 tys. w 2017 r, do 345 tys. w 2018 r. i 800 tys. w roku 2020. Wskazuje to na konieczność rozbudowy infrastruktury przejść granicznych i wykorzystania alternatywnych szlaków transportu. Szansą jest również rosnący import żywności do Chin, który wynika z rozwoju chińskiej klasy średniej.

– Przejęcie choćby ułamka ze strumienia towarów płynących z dalekiej Azji na tory oznaczać będzie tysiące pociągów, które są szansą rozwoju nie tylko dla PKP LHS ale wielu regionów przez które przebiega linia. To również szansa dla eksporterów żywności, którzy mogą szybko przesłać towary do dalekiej Azji omijając rosyjskie embargo – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Międzynarodowa Transkaspijska Trasa Transportowa (TMTM) – Middle Corridor prowadzi z Chin, przez Kazachstan, Morze Kaspijskie, Azerbejdżan, Gruzję, Morze Czarne i Ukrainę. Tak, jak korytarz „Południe-Zachód” dociera do Sławkowa na Śląsku, gdzie zlokalizowany jest najdalej na Zachód położony terminal przeładunkowy na linii szerokotorowej. Obecnie może on realizować przeładunki na poziomie ok. 280 tys. TEU rocznie. Jak wynika z analiz kolei kazachskich, liczba kontenerów z Chin do Europy w tranzycie przez Kazachstan wyniesie w 2020 roku 800 tysięcy. /info.Agnieszka Hałasa/

 

Advertisements
aktualności Zamość akcje charytatywne Zamość architektura Zamość atrakcje turystyczne Zamość baseny Zamość biegi uliczne Zamość biblioteki Zamość biznes Zamość dziedzictwo kulturowe Zamość eventy Zamość festiwale Zamość fitness Zamość galeria sztuki Zamość historia Zamość hotele Zamość imprezy kulturalne Zamość inicjatywy społeczne Zamość informacje Zamość inwestycje Zamość kino w Zamościu kluby muzyczne Zamość kluby sportowe Zamość koncerty muzyczne Zamość koncerty Zamość konferencje biznesowe Zamość kursy i szkolenia Zamość kawiarnie Zamość kulturalne Zamość lokalne firmy Zamość lokalne wiadomości Zamość maratony Zamość muzea Zamość muzeum Zamość noclegi Zamość oferty pracy Zamość organizacje pozarządowe Zamość parki Zamość pomoc społeczna Zamość portal informacyjny Zamość przedsiębiorstwa Zamość praca Zamość przewodnik po Zamościu projekcje filmowe Zamość rekonstrukcje historyczne Zamość restauracje Zamość rynek pracy Zamość siłownie Zamość spacery po Zamościu spektakle teatralne Zamość spotkania autorskie Zamość spotkania mieszkańców Zamość szkoły Zamość szlaki turystyczne Zamość targi biznesowe Zamość teatr w Zamościu turnieje sportowe Zamość uniwersytety Zamość wydarzenia edukacyjne Zamość wydarzenia historyczne Zamość wydarzenia kulturalne Zamość wydarzenia społeczne Zamość wydarzenia w Zamościu wiadomości z Zamościa wolontariat Zamość wykłady Zamość warsztaty artystyczne Zamość warsztaty Zamość wyścigi rowerowe Zamość wystawy artystyczne Zamość wystawy Zamość zabytki Zamościa zabytki Zamość zawody sportowe Zamość zamojska społeczność życie w Zamościu zwiedzanie Zamość Akademia Zamość radio zamość imprezy zamość

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *