Obwodnica Zamościa zaczynać będzie się w Michalowie
GDDKiA zakończyła działania informacyjne, dotyczące planowanej budowy obwodnicy Zamościa w ciągu DK74. Przeanalizowaliśmy wnioski, uwagi oraz rozwiązania proponowane przez mieszkańców. Poniżej prezentujemy efekty prac projektantów.
Prace projektowe trwają
Obwodnica Zamościa zaczynać będzie się w Michalowie, gdzie połączy się z planowaną obwodnicą Szczebrzeszyna. Prace projektowe nadal trwają. Analizujemy trzy warianty przebiegu drogi o długościach od 18,8 km do 19,4 km. W każdym wariancie droga omija zabudowania Michalowa oraz poligon wojskowy w okolicach Sitańca. Ze względu na zwartą zabudowę w tych okolicach, poszczególne warianty zbliżają się do zabudowań jednorodzinnych m.in. w Białobrzegach, Bortatyczach lub Wysokim.
Spotkania z mieszkańcami
W ramach dwóch tur działań informacyjnych zorganizowaliśmy trzy spotkania z mieszkańcami, w trakcie których przedstawiliśmy możliwe warianty przebiegu drogi. Otrzymaliśmy ok. 200 wniosków oraz propozycji zmian od mieszkańców oraz samorządów. Uwagi przekazali nam także przedstawiciele wojska (ze względu na poligon, zlokalizowany w pobliżu planowanej drogi). Zostały one szczegółowo przeanalizowane i jeśli były zasadne oraz możliwe do uwzględnienia, wprowadzono je do dokumentacji projektowej. Poniżej prezentujemy efekty pracy projektantów – mapy orientacyjne oraz sytuacyjne,które zostały przekazane również gminom: Zamość, Stary Zamość, Szczebrzeszyn, Sułów oraz Nielisz.
Co dalej?
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej, które jest obecnie przygotowywane, to pierwszy etap procesu inwestycyjnego. Jego zadaniem jest m.in. opracowanie wariantów przebiegu drogi oraz uzyskanie decyzji środowiskowej.
Po zakończeniu analiz, kolejnym etapem będzie wskazanie wariantu preferowanego wraz ze złożeniem wniosku do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej. Decyzja ta zatwierdzi przebieg obwodnicy. Ostateczne i szczegółowe rozwiązania projektowe będą zawarte w Projekcie budowlanym, na którego wykonanie ogłosimy odrębny przetarg. Obwodnica Zamościa realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Zakres inwestycji
Inwestycja obejmuje budowę nowego przebiegu drogi krajowej nr 74 o klasie technicznej GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Obwodnica będzie miała jedną jezdnię i dwa pasy ruchu. Będzie łączyła się z układem dróg lokalnych poprzez skrzyżowania. Wykonane zostaną również połączenia bezkolizyjne w formie wiaduktów nad lub pod obwodnicą, a także mosty nad rzekami Wieprz i Łabuńka oraz wiadukty kolejowe nad istniejącą linią kolejową nr 69. Powstaną także dodatkowe jezdnie, obsługujące przyległe tereny.
Materiały
Mapa orientacyjna
DK74oz_Orientacja_10_rev9_408_23-08-25.pdf 4.79MBWariant W5B_1
DK74oz_Orientacja_W5B_151_408_23-11-07.pdf 4.17MBWariant W5B_2
DK74oz_Orientacja_W5B_152_408_23-11-07.pdf 3.71MBWariant W5B_3
DK74oz_Orientacja_W5B_153_408_23-11-07.pdf 4.15MBWariant W3C_1
DK74oz_Orientacja_W3C_131_408_23-11-07.pdf 4.31MBWariant W3C_2
DK74oz_Orientacja_W3C_132_408_23-11-07.pdf 3.97MBWariant W3C_3
DK74oz_Orientacja_W3C_133_408_23-11-07.pdf 4.26MBWariant W1E_1
DK74oz_Orientacja_W1E_111_408_23-11-07.pdf 4.31MBWariant W1E_2
DK74oz_Orientacja_W1E_112_408_23-11-07.pdf 3.99MBWariant W1E_3
DK74oz_Orientacja_W1E_113_408_23-11-07.pdf 4.30MB