Miejski Rzecznik Konsumentów w Zamościu ostrzega!!!

zycie_zamoscia_artykul2-300x169Z uwagi na dużą ilość skarg, dotyczących nieuczciwych działań przedstawicieli handlowych odwiedzających konsumentów w miejscu zamieszkania lub kontaktujących się drogą telefoniczną, podających nieprawdziwe informacje o podmiocie który reprezentują, miejski rzecznik konsumentów przestrzega przed nadmiernym zaufaniem do informacji przekazywanych przez te osoby.

Z treści zgłaszanych do rzecznika spraw wynika, że handlowcy podają się za pracowników aktualnego przedsiębiorcy np. energetycznego lub telekomunikacyjnego, a w efekcie reprezentują zupełnie inny podmiot, nierzetelnie przekazują informacje, ukrywają fakt zawarcia nowej umowy poprzez przedstawianie nieprawdziwych informacji np. zgoda na przeniesienie licznika, zmiana systemu wystawiania faktur z prognozowanego na faktury z bieżącym odczytem lub zwyczajnie zachęcają ofertą niższej ceny, co jednocześnie związane jest z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym przedsiębiorcą.

W wielu zgłaszanych przypadkach przedstawiciele handlowi nie zostawili konsumentom podpisanych dokumentów.

Miejski rzecznik konsumentów zwraca się o zachowanie czujności zwłaszcza przez osoby starsze, mieszkające samotnie i przestrzega przed pochopnym podpisywaniem dokumentów.

Pamiętaj:

  • Dokładnie wylegitymuj osobę nieznajomą;
  • Sprawdź wiarygodność firmy którą reprezentuje handlowiec;
  • Przeczytaj dokumenty które podpisujesz;
  • Nie podpisuj, jeśli nie rozumiesz;
  • Jeśli podpiszesz – zadbaj, aby handlowiec zostawił ci komplet dokumentów;
  • Pamiętaj, że w przypadku umowy podpisanej w domu możesz od niej odstąpić w ciągu 14 dni, a handlowiec powinien cię o tym poinformować i przedstawić wzór formularza odstąpienia od umowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.