Black Friday, Black Week, Cyber Monday – święta zakupowiczów?
Reklamy, chwyty marketingowe, kuszące promocje i… odroczone płatności. To gotowy przepis na nadmierne kupowanie i zadłużanie się.
Zaplanuj budżet – łatwiej skontrolujesz wydatki gdy wyznaczysz sobie limit.
Zrób listę – rozważ przed zakupem, potrzebuję czy chcę?
Oszczędzasz, bo w promocji?
Pamiętaj, to nie oszczędność, to wydatek!
Porównaj cenę, gdy widzisz promocję. Sprawdź, czy widzisz też najniższą cenę z 30 dni przed obniżką.
Porównuj ceny w innych sklepach – sklepy konkurują ze sobą. Sprawdź, czy ten sam produkt w innym sklepie nie kosztuje mniej.
Kupując stacjonarnie nie masz prawa do zwrotu produktu. Tylko zakupy w sklepach internetowych podlegają zwrotowi w ciągu 14 dni – i to nie w każdym przypadku.
Nie zadłużaj się, by skorzystać z „wyjątkowych okazji”. Sprawdź, czy Cię stać!
Karta kredytowa, raty, odroczone płatności … Pamiętaj, że każde zobowiązanie finansowe ma swój termin.
A może gotówka?
Gdy płacisz gotówką, widzisz, jak pieniądze znikają. To urealnia wydatki i sprzyja kontroli.
Nie daj się złapać w konsumpcyjną pułapkę!
Potrzebujesz porady – zgłoś się do rzecznika konsumentów.
Mieszkańcy miasta Zamościa mogą zgłaszać się do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów, które mieści się w budynku Urzędu Miasta Zamość ul. Partyzantów 10, pokój nr 320 tel. 84 6772422, email: konsument@zamosc.pl
Mieszkańcy innych powiatów powinni zgłaszać się do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, właściwego ze względu na swoje miejsce zamieszkania.
Źródło: www.uokik.gov.pl