Prezentacja autobusu hybrydowego w Zamościu

22 lipca br. odbyła się prezentacja autobusu hybrydowego marki Volvo.

W spotkaniu wziął udział prezydent Zamościa Andrzej Wnuk, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zamościu oraz przedstawiciele firmy Volvo.

Na początku odbyła się prezentacja w sali Consulatus zamojskiego ratusza. Przedstawiciel producenta  Pani Małgorzata Durda przedstawiła cele i kierunki firmy Volvo i jakie wyzwania stoją przed transportem publicznym  Takie autobusy jeżdżą już w miastach Europy min. w Hamburgu, Sztokholmie, Goteborgu czy Luksemburga jak i w Polsce ; Wrocławiu, Tarnowskich Górach czy w najbliższym czasie w Inowrocławiu.

Następnie uczestnicy spotkania udali się na plac Rynku Wielkiego, gdzie czekał zaparkowany nowoczesny autobus. Stąd, zebrani ruszyli na przykładowy kurs ulicami miasta.

Obecnie, dzięki porozumieniu MZK i firmy Volvo, trwa kilkudniowa jazda próbna tego autobusu hybrydowego tj. do 26.07.. Jak mówią przedstawiciele firmy, autobus jest komfortowy, ekologiczny i przyjazny dla pasażerów.

Miasto Zamość planuje zakup tego typu autobusów w obecnym okresie programowania, będzie to możliwe po uzyskaniu środków z funduszy unijnych.

“Elektryczny pojazd hybrydowy Volvo zmniejsza całkowite zużycie energii o 60 %
Na Międzynarodowych Targach Pojazdów Komercyjnych IAA firma Volvo Buses wykonuje kolejny krok w kierunku elektryfikacji i prezentuje pojazd z napędem hybrydowym Volvo 7900 Electric Hybrid. Technologia wtyczek zmniejsza zużycie paliwa i dwutlenku węgla do 75%, w porównaniu do konwencjonalnych autobusów diesla. Całkowite zużycie energii jest zmniejszone o 60%.

Wersja dwuosiowa oferuje niższe zużycie paliwa o nawet 39% w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla. W przypadku wersji przegubowej zużycie jest niższe o około 30%.
Emisja spalin niższa o 40–50%
Cicha i bezemisyjna praca na przystankach.
Praca z wykorzystaniem elektryczności/diesla lub biodiesla.
Energia wytwarzana podczas hamowania silnikiem jest przechowywana w akumulatorach, a następnie wykorzystywana do napędzania silnika elektrycznego.
Silnik elektryczny jest używany głównie do ruszenia z postoju i osiągnięcia od 15 do 20 km/h.
Wyposażone w silnik elektryczny, akumulatory oraz mały silnik diesla.” ( info .materiały Volvo.)

Foto.Janek Cios

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *