Opracuj strategię SEO z profesjonalną agencją marketingową

Jak stworzyć strategię SEO? Na co zwrócić uwagę

Łatwo napisać, trudniej zrobić, o czym przekonują się zwłaszcza właściciele mniejszych biznesów, którzy nie są w stanie stworzyć własnego działu promocji. Strategia zawsze powinna bowiem powstawać w wyniku dogłębnych analiz, które wezmą pod uwagę wszystkie istotne kwestie. Najczęściej jest ona przeprowadzana w formie audytu. W jego trakcie sprawdzane są następujące elementy:

  • budowa strony – mowa tu zwłaszcza o wszelkich technikaliach związanych z jej optymalizacją,
  • widoczność witryny w wyszukiwarkach internetowych – należy sprawdzić, na jakie frazy kluczowe pozycjonuje się najlepiej i które z nich warto wykorzystać w przyszłych działaniach,
  • grupa docelowa – czyli internauci, do których chcemy trafić. Często analizowane jest ich położenie geograficzne, wiek, zainteresowania oraz konkretne zachowania w sieci,
  • konkurencja – trzeba ją zdefiniować, a następnie sprawdzić, w jaki sposób firma może się wyróżnić na jej tle,
  • specyfika rynku – jest to bardzo złożony proces, dzięki któremu jesteśmy w stanie określić, jaki zasięg powinna mieć strategia SEO (pozycjonowanie lokalne, krajowe czy globalne?), a także, na jakie słowa kluczowe warto się zdecydować.

Po co tworzona jest strategia SEO? Żeby opracować zestaw działań na stronie (on-page) i poza nią (off-page), które pozwolą osiągnąć cel w postaci zwiększenia widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Będzie to możliwe przede wszystkim dzięki lepszej pozycji witryny dla konkretnych fraz wpisywanych przez internautów.

Strategia SEO – w pojedynkę czy z agencją marketingową?

Kroków, jakie trzeba podjąć podczas przygotowywania strategii, jest tak dużo, że trudno zająć się tym na własną rękę. Zwłaszcza gdy nie dysponujemy odpowiednią wiedzą oraz doświadczeniem w zakresie SEO. Co więcej, najlepsze koncepcje często powstają w przypadku spojrzenia na stronę oraz jej potencjał nieco z boku. Jak można się domyślić, osoby bezpośrednio zaangażowane w jej rozwój nie są w stanie zając się tym w pełni obiektywnie.

Rozwiązaniem wydaje się więc zatrudnienie zewnętrznej agencji pokroju AFTERWEB, która zajmie się analizą powyższych kwestii. Wynikiem jej starań będzie strategia, na podstawie której prowadzone będą niezbędne czynności mające na celu wykorzystać potencjał witryny.

Jak pokazują bowiem liczne badania, promocja w internecie bez wcześniej opracowanego planu nie ma prawa się udać. Wpływ na końcowy efekt ma bowiem tyle zmiennych, że nie sposób ich okiełznać podczas działań prowadzonych po omacku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *