Charytatywny koncert Namysłowiaków ,,Wiosenna Symfonia”

Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu serdecznie zaprasza na Charytatywny koncert  ,,Wiosenna Symfonia”

DRODZY SŁUCHACZE !!!

Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu podjęła decyzję,  że za cenę biletu( można za więcej), można przynieść potrzebne środki dla potrzebujących uchodźców z Ukrainy. Niech ten szlachetny gest będzie małą cząstką do wsparcia i zjednoczenia się w potrzebie niesienia pomocy drugiemu człowiekowi w tak tragicznym czasie jakim jest wojna. Jak podają sztaby koordynujące zbiórki potrzebne są; pieluchy dla dzieci, pieluchy dla dorosłych, środki opatrunkowe, przeciwbólowe, apteczki, koce, śpiwory, żywność z długim terminem przydatności, konserwy.

Koncert z udziałem Bartosza Żurakowskiego i Jarosława Nadżyckiego.

 


Piątek, 4 marca 2022
Jarosław Nadrzycki Urodził się i rozpoczął edukację muzyczną w Zaganiu. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Jadwigi Kaliszewskiej, a takz e absolwentem Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu w klasie prof. Igora Ozima oraz Royal Academy of Music w Londynie w klasie prof. Igora Petrushevskiego. Jarosław Nadrzycki jest zwycięzcą wielu międzynarodowych konkursów skrzypcowych m.in. w Erewaniu – im. Arama Chaczaturiana, w Bukareszcie – im. G. Enescu, w Berlinie – im. Maxa Rostala, w Wilnie – im. Jashy Heifetza, w Varallo – „Valsesia Musica” , oraz Haverhill Sinfonia Soloist Competition w Wielkiej Brytanii. Był również laureatem konkursu im. Tibora Vargi w Martigny (Szwajcaria), konkursu im. Benjamina Brittena w Londynie i konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. W wieku 12 lat zadebiutował wykonując Fantazję „Carmen” Pablo Sarasatego z Orkiestrą Konserwatorium Moskiewskiego w Wielkiej Sali Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie. Przełomowym wydarzeniem w karierze artysty było wykonanie II Koncertu skrzypcowego „Metamorphosen” Krzysztofa Pendereckiego wraz z Simon Bolivar Orchestra of Venezuela pod batutą kompozytora w 2010 roku. W 2013 r., w ramach 17. Wielkanocnego Festiwalu im Ludwiga van Beethovena, Jarosław Nadrzycki wykonał trzykrotnie II Koncert skrzypcowy K. Pendereckiego wraz z MDR Sinfonieorchester pod batutą Kristjana Järvi’ego. Poza działalnością solistyczną w latach 2013-2018 był również prymariuszem cenionego Meccore String Quartet, a od 2018 roku członkiem- załoz ycielem Boarte Piano Trio. W tym samym roku pod nakładem wytwórni fonograficznej Orphée Classics ukazała się płyta z twórczością Johanesa Brahmsa na skrzypce i fortepian, jako efekt wieloletniej współpracy z pianistką Joanną Zathey. Jarosław Nadrzycki koncertował z czołowymi orkiestrami, takimi jak: London Philharmonic Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra, MDR Sinfonieorchester, Simon Bolivar Orchestra of Venezuela, George Enescu Philharmonic, State of Mexico Symphony Orchestra, Armenian State Symphony Orchestra, Orkiestra Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” oraz Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach pod batutą takich dyrygentów, jak Massimiliano Caldi, Agnieszka Duczmal, Giancarlo Guerrero, Kristjan Järvi, Krzysztof Penderecki, Hakan Sensoy, Sergey Smbatyan i Maxim Vengerov. Wielokrotnie występował w Wigmore Hall w Londynie, Auditorio Nacional de Música w Madrycie, Ateneum w Bukareszcie, Ahmed Adnan Saygun Arts Center w Izmirze, Bozar w Brukseli i Pollack Hall w Montrealu. Artysta ma w swoim dorobku nagrania płytowe dla wytwórni DUX, Warner Music Poland i MDG Classics, a takz e wiele nagrań radiowych i telewizyjnych, między innymi dla Bayerischer Rundfunk, BBC Radio 3, ZDF, TV ORF Austria, TVP Kultura. W 2021 roku pod nakładem wytwórni Hänssler Classic ukazały się płyty z twórczością J. S. Bacha i F. Mendelssohna-Bartholdy nagrane we współpracy z flecistą Krzysztofem Maciejem Kaczką z towarzyszeniem Orkiestry Kameralnej L’Appassionata oraz Filharmonii im. L. Leoša Janáčka. W tym samym roku w ramach projektu “Muzyka Jana Adama Maklakiewicza” Jarosław Nadrzycki dokonał nagrania Koncertu skrzypcowego J. A. Maklakiewicza z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Sudeckiej pod batutą Maestro Bartosza Żurakowskiego. W 2016 roku Jarosław Nadrzycki rozpoczął pracę na stanowisku asystenta w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. W latach 2019-2020 był wykładowcą w Sheikh Jaber Al-Ahmed Cultural Centre w Kuwejcie. Bartosz Żurakowski – dyrygent. Prof. Jerzy Marchwiński, wybitny pianista i pedagog napisał o Nim: „…Dzielę dyrygentów na „maszerujących” i „śpiewających”, ze zdecydowaną preferencją tych drugich. W moim odczuciu, Bartosz Żurakowski jest właśnie z opcji tych „śpiewających”. Jego narracja, fraza i czas zapewniają przyjemność i radość słuchania muzyki, czyli tego, po co przecież słuchacz przychodzi na koncert.” Prof. Jerzy Marchwiński (III Symfonia Mahlera) „…Wykonanie, było całkowitym triumfem Bartosza Żurakowskiego, który orkiestrę tego wieczora prowadził; dyrygenta wybitnego, o bardzo osobistym stylu. Akompaniował solistce znakomicie, wrażliwie i inspirująco, to wszystko odbywało się w tle, a raczej w brzmieniach orkiestry, na jaką Bartosz Żurakowski miał wpływ hipnotyczny.” Kazimierz Rozbicki „Muzyka 21” (Koncert skrzypcowy – B. Brittena) “…after only a few bars, when it became abundantly clear that this was a man who lived and breathed music, with a very clear beat, but who, rather in the mould of Neeme Jarvi, needed constant watching. The Orchestra of Scottish Opera also responded magnificently to the Maestro, and as we reached the closing section of the work, the intensity of the emotion of this wonderful music left me struggling to hold back the tears. I hope it’s not too long till our next concert with Maestro Zurakowski!” Alan Robertson “Herald Scotland” (Requiem – G. Verdi) „…Maestro Bartosz Żurakowski należy do tych dyrygentów, których bardzo cenię za ich zaangażowanie w pracy z orkiestrą. Jest to dyrygent niesamowicie precyzyjny, mający jednocześnie pełną świadomość tego, jaka jest jego rola podczas wykonywania tak trudnych dzieł. Można było to zobaczyć w piątkowy wieczór. Podczas koncertu maestro dyryguje praktycznie całym sobą, po to, by być pomocnym orkiestrze w każdym momencie utworu. Jego praca z orkiestrą od kilku lat przynosi wspaniałe efekty. Brzmienie orkiestry Filharmonii Sudeckiej jest bardzo soczyste, pełne barwy, dynamiczne i niezwykle bogate” Ks. Adrian Nowak „Presto” (VII Symfonia – S. Prokofiew) Ukończył dyrygenturę na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, i pedagogikę muzyczną na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, a także studia menedżerskie na Uniwersytecie Warszawskim, zaś na Rotterdam School of Management Erasmus University i Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów w 2011 roku uzyskał tytuł Master of Busisness Administration (MBA). Urodził się w Opolu i w tym mieście od wczesnego dzieciństwa wchodził w świat muzyki, poprzez atmosferę domu rodzinnego i kolejne szczeble edukacji, w szkole średniej zainteresował się sztuką dyrygencką i sztuką menedżerską, i te dwie dziedziny stopniowo stały się jego pasją. Począwszy od 2001 roku, był związany z rodzimą filharmonią, kolejno jako asystent dyrygenta, pierwszy dyrygent Filharmonii Opolskiej, a także jej menadżer. Od września 2016 jest pierwszym dyrygentem i szefem artystycznym Orkiestry Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. Bartosz Żurakowski brał udział w mistrzowskich kursach dyrygenckich – krajowych i międzynarodowych – m.in. u Kurta Masura. Jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. Witolda Lutosławskiego. W 2007 roku powołał Chór Filharmonii Opolskiej, którego do końca roku 2015 był dyrygentem i kierownikiem artystycznym. W grudniu 2015 roku w Operze krakowskiej poprowadził premierowy spektakl „Strasznego Dworu” Stanisława Moniuszki w ramach uczczenia obchodów 250-lecia Teatru Publicznego w Polsce, w reżyserii Laco Adamika. Jest założycielem i prezesem fundacji artystycznej wspierającej młodych artystów, organizującej wielkie wydarzenia muzyczne oraz pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „BelleVoci”, który rokrocznie odbywa się na ziemi dolnośląskiej. Dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej „Mistrzowie Modlitwy Muzyką” w Katowicach i Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej. Rok 2012 był dla artysty rokiem przełomowym w karierze dyrygenckiej, przyczyniły się do tego przychylne recenzje ukazane w prasie zagranicznej, albumu wydanego przez Divine Art Records, z koncertami skrzypcowymi maltańskiego kompozytora Karla Fioriniego. Zaowocowało to licznymi zaproszeniami do światowych sal koncertowych m. in: w maju 2014 roku artysta został zaproszony do Opery Szkockiej w Glasgow wraz z City Glasgow Chorus, którzy pod jego batutą wykonali Requiem Giuseppe Verdiego. W 2015 roku Bartosz Żurakowski ponownie wystąpił z artystami z Glasgow, tym razem w programie Missa Solemnis Ludwiga van Beethovena. Koncertował w prestiżowej Carnegie Hall w Nowym Jorku (USA), w Palacio de Bellas Artes w Mexico City (Meksyk), w Gran Teatro National w Limie (Peru), Sala Sao Paolo w Sao Paolo (Brazylia), w Royal Concert Hall w Glasgow (Szkocja), w Operze we Lwowie (Ukraina). Regularnie koncertuje w Ameryce północnej i południowej, w USA, w Brazylii, w Peru, w Argentynie i w Meksyku, a także we Francji, we Włoszech, w Czechach, w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, w Rosji, na Ukrainie, na Węgrzech, w Bośni i Hercegowinie, w Czarnogórze, w Bułgarii, w Macedonii, w Albanii, w renomowanych salach europejskich i azjatyckich krajów. W 2021 roku z Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej nagrał dwa albumy płytowe z pieśniami sakralnymi Ks. Bp. Zawitkowskiego, a także z dziełami Jana Adama Maklakiewicza. Repertuar Koncertu: G. Puccini – Preludio Sinfonico J. Maklakiewicz – I Koncert skrzypcowy R.Schumann – I Symfonia B dur “wiosenna”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.