Polska i Włochy w uścisku czyli performance „Połączenia” Francesco Siani

Szpula obraca się a liny siłą ludzką zmierzają do połączenia – tak rozpoczyna się performance włoskiego artysty Francesco Siani’ego. Każda z lin jest w innym kolorze, który symbolizuje elementy i zjawiska naturalne. Każda z rozwijających się lin zostaje następnie wręczona przypadkowej, przechodzącej osobie, która w tym samym momencie staje się świadkiem tego złączenia. Zadaniem każdej z wciągniętej w grę osoby jest ustawienie się na Rynku w miejscu oznaczonym takim kolorem, jak jego lina. W taki sposób wszyscy stają się powiązani ze sobą swoistą pępowiną, która symbolicznie łączy ich ze światem.
Dzisiejszy performance jest pierwszą odsłoną ToscaniArte, o której więcej poczytacie TUTAJ

Francesco Siani urodził się w Bellosguardo we włoskiej porwincji Salerno w 1955 roku.
Uczęszczał do Akademii Sztuk Pięknych w Carrara, gdzie w 1985 ukończył rzeźbę.
W 1977 r. Zdobył I nagrodę w konkursie Il Mercadante oraz III nagrodę w Grand Prix City w Viareggio. W 1980 roku zaprezentował swój pierwszy solowy występ w Galerii Europa 2000 w Viareggio, a następnie kilka innych, w tym: Galleria Artespazioodieci, Vicolo Quartirolo, BO (1990); Galleria Fluxia, Chiavari, GE (1993); Amfiteatr – Nuovo Teatro Nuovo, Mediolan (1994); Church of San Cristoforo, Lucca (1995); Palazzo Comunale, Pontremoli (1995); Palazzo Datini, Prato (1996); Palazzo Comunale, Carrara (1997); Sparkasse, Ingolstadt, Niemcy (1998); Castle of S. Terenzo, Lerici, SP (2000); Alternatywna przestrzeń sztuki, Brescia i Sondrio (2002); Galleria Arianna Sartori Editore, Mantua (2002); Gmina Ingolstadt (2003).
W 2002 roku wykonał monumentalną pracę dla Telethon na zaproszenie Raja, a w 2006 roku opublikował tom wierszy.
Wśród jego najważniejszych pokazów zbiorowych są: Mostra a Piacenza (1978); Galleria dell’Olmo, La Spezia (1979); Sacco Foundation, Fossano, Turyn (1985); „The Pusan Biennal”, Korea (1987); „Miejsce rzeźby / Trendy i sugestie”, Florencja i Carrara (1988); „Spacer po borówce”, Ortonowo, SP (1988); „ExpoArt”, Rzym (1989); „ExpoArt Box”, Castello del Pio, Carpi, MO (1989); „Międzynarodowa wystawa rzeźby”, Pagani Foundation, Legnano (1991); „International Sculpture Exhibition Europe”, Odense, Dania (1991); Art Development Association, Collier, France (1992); „Arte Roma 93” (1993); „Bidart”, Bergamo (1993); „Obalone okazje”, Maggiano, LU (1994); „ExpoArt”, Bolonia (1994); Palazzo Vento Cervo, Imperia (1995); ExpoArt, Bari (1995; ’98); „Obrobiony kamień”, Castel San Niccolò, AR (1996); Association Artistas Plasticos „Goia”, Zaragoza (1996); „Triennale”, Mediolan (1996); Palazzo Ducale, Revere, MN (1997); „Współczesna sztuka” Novorganism, Sulmona, AQ (1997); Palazzo Comunale, San Casciano dei Bagni, SI (1999); Galeria Mittbrodt, Borgholm Oland, Szwecja (1999); „Eventi 99”, Sermoneta, LT (1999); „Hipoteza do pomnika świni”, Parma (2000); „II Międzynarodowa Wystawa Rzeźby”, Belforte, SI (2000); „ExpoArt Europa”, Reggio (2000); Palazzo Besta, Teglio, SO (2001); Art Gallery, Maastricht (2001); Museum of Becoming, Scopoli, PG (2001); Palazzo dei Consoli, Gubbio (2001); Rocca Paolina, Perugia (2001); „16 rzeźbiarzy w Malcesine”, Verona (2002); Kosteel Ooidonk aan de Leie, Belgia (2003); Castello Svevo, Vieste, FG (2004).
Uczestniczy w niektórych sympozjach, w tym: Lama Mocogno, MO (1992); „Rzeźbiarze na placu dla 7 gmin”, Civitella Rovetto, AQ (1996); „Sculpting outdoors”, Carrara (1997); „Międzynarodowe Sympozjum Rzeźby”; Cavaion Veronese (1998; ’99; 2003); L’Aquila (2002).
Jego prace znajdują się w różnych przestrzeniach publicznych i prywatnych kolekcjach: Carrara (Cassa di Risparmio, Technical Institute „G. Galilei”); San Geminiano Bank; Balsonaro (AQ); Cavaion Veronese (VR); Falconara Marittima, AN (RAI-Telethon); Young Museum, Revere (MN); Muzeum Bozzetto, Civitella Roveto (AQ); Muzeum marmuru, Carrara; Palazzo Mediceo, Seravezza; Muzeum Scoppito, L’Aquila; Muzeum Sztuki Betonowej, Ingolstadt.
Mieszka w Carrara, gdzie pracuje w swoim własnym studio. Tworzył brązy w Fonderii Mariani, a także współpracował z Liceum Rzeźby Pietrasanta, miastem, w którym zaprezentował kilka osobistych wystaw: Galleria La Vela, Lido di Camaiore (1981); La Subbia Art Studio, Lido di Camaiore (1990); Centrum Kultury „L. Russo”, Pietrasanta (1992); Galleria Atelier, Carrara (1994); „La Vinaccia”, Carrara (2003); Banca Nazionale del Lavoro, Carrara (2003); „Chiesa del Suffragio”, Carrara (2004); Fantiscritti, Carrara, 2009.
Brał udział w wielu wystawach zbiorowych, w tym: „Grafika, projektowanie, rzeźba”, Akademia Sztuk Pięknych, Carrara (1985); „Magia i fauna”, Międzynarodowy marmur i maszyny, Marina di Carrara (1985); „Nowy projekt”, Muzeum marmuru, Marina di Carrara (1985); Art Gallery Club, Marina di Carrara (1986); Autonomiczne Towarzystwo Pobytu i Turystyki, Marina di Massa (1987); La Subbia Art Studio, Lido di Camaiore (1989); Galeria „L Grup, Colonnata, MS (1989); Galeria Poleschi, Forte dei Marmi (1992); Hotel Goya, Forte dei Marmi (1992); Międzynarodowe maszyny marmurowe, Carrara (1992; 2000); „Projekt rzeźbiarzy”, Centrum Kultury „L. Russo”, Pietrasanta (1994); „Formy morza”, Marina di Pietrasanta (1994); Villa Schiff Giorgini, Montagnoso, MS (1996); „Credit Art”, Palazzo Mediceo, Seravezza (1998); Otwarte studia, Pietrasanta (2000); „Znaki życia codziennego”, Chiesa del Suffragio, Carrara (2002); Angles of art, Seravezza (2000); „Noc i dzień”, Torano, Carrara (2001-’03).

Źródło: www.museodeibozzetti.it

Arte Hotel ToskaniArte – Wystawa Sztuki Współczesnej artystów z Toskanii

Arte HotelToskaniArte – Wystawa Sztuki Współczesnej artystów z Toskanii

Opublikowany przez Życie Zamościa 6 czerwca 2018

Arte HotelToskaniArte – Wystawa Sztuki Współczesnej artystów z Toskanii – Performance Connessioni (Francesco Siani) o godz. 16:00 na Rynku Wielkim.

Opublikowany przez Życie Zamościa 6 czerwca 2018

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *