Oratorium Chrystus na Górze Oliwnej

Szanowni Państwo, zapraszam już w następną niedzielę na wyjątkowe wydarzenie połączone z rejestracją dawców do bazy DKMS
Niedziela Palmowa, 25 marca 2018, godz. 19:00 Kościół Św. Michała Archanioła w Zamościu

VI Koncert Muzyki Pasyjnej „Crux Christi” Oratorium Chrystus na Górze Oliwnej
W Oratorium „Chrystus na Górze Oliwnej” Ludwiga van Beethovena Chrystus walczy z lękiem przed śmiercią, ale zgadza się na nią z miłości do Boga i ludzi. Rozmawia z aniołem i świętym Piotrem. Później przychodzą żołnierze, aresztują Jezusa przy lamencie uczniów, ale Pojmany zachowuje spokój, bo spełnił wolę Boga.
Pierwszy raz w Polsce, to Oratorium zostanie wykonane w języku polskim.

wykonawcy
Joanna Kędzior – sopran, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie
Szymon Rona – tenor, Opera Nova w Bydgoszczy
Paweł Kołodziej – bas, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie
Chór Miasta Siedlce – przygotowanie chóru Justyna Kowynia-Rymanowska
Chór Ziemi Zamojskiej „Contra” – przygotowanie chóru Katarzyna Wasilewska
Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu pod batutą Tadeusza Wicherka

wstęp wolny

Gramy dla Filipka Równocześnie odbędzie się Akcja rejestracji potencjalnych dawców KRWIOTWÓRCZYCH KOMÓREK MACIERZYSTYCH
w Salce Nad Zakrystią Kościoła św. Michała, w godz. 18:00 – 22:00 Pomóż Filipkowi Stanibule i innym!

Wsparcie finansowe koncertu
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
PGK Sp. z o.o. w Zamościu
Granex
Certus Kancelaria Podatkowa Bernard Pilszczek
Bud Profit

Joanna Kędzior
Urodzona w 1994 roku. Ukończyła z wyróżnieniem studia licencjackie w Akademii Muzycznej im. Ignacego Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego prof. Wojciecha Maciejowskiego. Obecnie jest studentką studiów II stopnia w Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2016 roku związana jest z Akademią Operową Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie (klasa prof. Izabeli Kłosińskiej). W 2014 roku otrzymała stypendium im. Wojciecha Drabowicza dla najlepszego studenta pierwszego roku Akademii Muzycznej w Poznaniu.
Jest zdobywczynią nagród w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, m.in. w: V Konkursie Wokalnym im. J.E.J. Reszków w Częstochowie (3. miejsce oraz nagroda specjalna), XXIII Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Śpiewaków Operowych „Riccardo Zandonai” w Trydencie (nagroda specjalna), Konkursie Wokalnym im. Rudolfa Petráka na Słowacji (1. miejsce oraz nagroda specjalna), I Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej „Ars et Gloria” w Katowicach (2. miejsce), VII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu (finalistka), I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Drezdenku (3. miejsce), na VI Ogólnopolskim Festiwalu Wokalnym im. Marii Stankowej w Olsztynie (2. miejsce), XXI Festiwalu Pieśni Religijnej im. Jana Pawła II „Cantate Domino” w Koszalinie (1. miejsce).
Na scenie debiutowała już na pierwszym roku studiów, kreując partię Ducha Nocy w spektaklu Pieśń o nocy organizowanym w ramach poznańskiego festiwalu Opera Know-how, z którym współpracowała do 2015 roku. W 2015 roku wcieliła się w postać Kleofasa w operze Mikołajek i inne Chłopaki w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Od tego czasu kreowała tam także postaci: Karolki w operze Jenůfa Janáčka, Angeliki w Rozwodzie Figara Langer, Wiedźmy w Dydonie i Eneaszu Purcella, Pierwszej Damy w Czarodziejskim flecie Mozarta. Współpracowała z dyrygentami: Tadeuszem Kozłowskim, Gabrielem Chmurą, Wojciechem Michniewskim, Katarzyną Tomalą, Paulem Esswoodem. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez profesorów: Evę Blahovą, Wojciecha Maciejowskiego, Izabelę Kłosińską, Matthiasa Rextrotha, Eytana Pessena, Matjaza Robavsa, Miettę Sighele.

Szymon Rona
Urodził się 27 stycznia 1987 roku w Bydgoszczy. W 2014 roku ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Hanny Michalak.Od 2014 roku jest solistą Opery Nova w Bydgoszczy, z którą współpracę rozpoczął już na studiach. W 2012 roku na scenie wykonywał już ponad 20 różnych partii operowych, operetkowych i musicalowych. Z powodzeniem wykonuje muzykę oratoryjno-kantatową. Współpracuje m.in. z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną i Filharmonią Warmińsko-Mazurską w Olsztynie. W latach 2011-2012 zdobywał wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Złote Głosy” w Warszawie. Jest finalistą Konkursu Wokalnego im. J. E. J. Reszków w Częstochowie z 2013 roku. W latach 2011-2013 był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Paweł Kołodziej
Urodził się w 1987 roku. Studiował na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Bogdana Makala oraz w Hochschule für Musik C. M. v. Weber w Dreźnie w klasie KS prof. Olafa Bӓra. W latach 2014-2017 brał udział w Programie Kształcenia Młodych Talentów – Akademia Operowa przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Obecnie uczestnik Studio de l’Opéra de Lyon. Laureat międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów m.in. w Kownie, Kijowie, Wrocławiu, Białymstoku, Włoszakowicach, Gdańsku, Druskiennikach. W 2014 zadebiutował jako Claudio w op. Agrippina G. F. Hӓndla. Występował także m.in. jako: Seneca w op. Koronacja Poppei C. Monteverdiego, Sarastro w op. Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Thomassini w op. Au travers du mur J. Poniatowskiego, Ariodate w op. Serse G. F. Hӓndla, Salieri w op. Mozart i Salieri N. Rimskiego-Korsakowa. Odtwórca partii basowych w blisko 20 dziełach oratoryjnych. Współpracuje m.in. z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Opéra de Lyon, Opéra royal de Versailles, Opéra de Vichy, Teatrem Narodowym w Pradze, Warszawską Operą Kameralną oraz Filharmonią Dolnośląską, Śląską i Narodowym Forum Muzyki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *